16/08/2014

Hitchhiking spots in Copenhagen, Køge, Slagelse and Munkebo


I`ve been hitchhiking in 4 spots today, coming my way from Copenhagen to Odense, Denmark.




Below I tell a bit about the spots, waiting times and some people who picked me up.

At Folehaven road, Copenhagen.
- There was a bus stop there, seems to be really a very good spot for hitchhiking. 13 minutes a woman picked me up.

At Lyngvej ramp, Køge.
- I`ve hitchhiked here before, this is definetely a good one. 11 minutes waiting and a small truck took me.

At Sdr. Ringgade, Slagelse.
- Earlier today a friend of mine came also hitchhiking to Odense, and he got droped off exactly in the same spot as I would be later in the day. Funny coincidence, and I really liked to get to know this spot which has a very good place for cars to stop and they pass by slowly. :) A cute sweet elder Danish couple picked me up in 9 minutes.

At Kertemindevej, Munkebo.
- There's a bus stop here too, but it's already Odense city I think (there are city bus here), but I still chose to hitchhike and... 4 minutes and a Swedish bit-crazy woman in a very old car pick me up. I could even pretend that I knew some Danish with her. hahah I was droped off in the corner of my house.


The trip started at 15:45 today (Saturday), and I arrived at my corner at 18:10. Total of 2h 25min. I know all this details because of that app that I've developed for my phone to help me recording my hitchhiking spots. :D
These spots will be added to the Hitchwiki maps later, of course. ;)

Pontos pra pedir carona em Copenhague, Køge, Slagelse e Munkebo


Pedi carona em 4 lugares hoje, vindo de Copenhague pra Odense, Dinamarca.




Abaixo segue um pouco sobre cada um dos pontos onde pedi carona, tempos de espera e um pouco sobre as pessoas que me deram carona.

Na rua Folehaven, Copenhague.
- Tinha um ponto de ônibus neste ponto, parece que esse é realmente um bom lugar pra pedir carona saindo de Copenhague. 13 minutos e uma mulher me deu carona.

Na rampa de Lyngvej, Køge.
- Já havia pedido carona aqui antes, e esse definitivamente é um ponto bom pra carona. 11 minutos esperando, e um caminhão pequeno me levou.

Em Sdr. Ringgade, Slagelse.
- Hoje mais cedo um amigo meu que também veio pedindo carona pra Odense foi deixado por uma de suas caronas nesse ponto aqui, onde eu vim a ser deixado também por uma carona no mesmo dia. Coincidência divertida, e eu adorei conhecer esse ponto que tem um espaço muito bom pros carros pararem e eles passam devagar. :) Um casal de senhores fofos dinamarqueses me deram carona em 9 minutos.

Na estrada Kertemindevej, Munkebo.
- Tem uma parada de ônibus aqui também, mas eu acho que aqui já parte da cidade de Odense (tem ônibus que percorrem a cidade aqui), mas mesmo assim eu quis pedir carona e... 4 minutos uma mulher Suéca meio doida dirigindo um carro velho me deu uma carona. Eu pude até fingir que sei falar dinamarquês com ela. hahaha Fui deixado na esquina da minha casa.


A viagem começou às 15:45 de hoje (Sábado), e cheguei na esquina da minha casa às 18:10. Total de 2h 25min. Eu sei de todos esses detalhes por causa daquele aplicativo que desenvolvi pro meu celular pra me ajudar a registrar os lugares onde peço carona :D Todos esses pontos serão adicionados ao mapa do Hitchwiki depois, obviamente. ;)

No comments :

Post a Comment